2014-08-06
 23:37:00

Ute och cyklar och annat grönt

kan man ju vara, om man har någon cykel.
Hur som helst samlade jag ihop mig lite grann. Inte för det jag hade planerat att göra blev gjort, men väl lite annat.
Jag plockade körsbären. Det blev trots allt 1½ liter och då har både vi, grannens lilla tös och fåglarna kalasat en hel del. Har frusit ned det. Så får vi se vad det blir.
Så tog jag en tur med hundarna och kameran.
Något kalar på min ros.
Mynta.
Jag älskar doften av tagétes, och den är också jätte god att ha i sallad.
Min pelargon som jag fick av Ingrid, när jag var nyopererad.
Vintergröna blommar i sin träsko.
Pärleternell och gullris.
Sötpotatis.
Gullris som vajar i vinden.
Denna ros är så vacker.
Hope for humanity blev en vildros och är nu 2,15 m hög. Tror dessutom att den håller på att blomma ihjäl sig.
Detta kallar jag växtkraft. En självsådd tomat som växer bland ogräset i gruset nedanför bron.
Imorgon ska mina pelargonskott få egna krukor. Alla min pelargoner hade dött under vintern, så det blev nya skott. Och nu börjar det vara ganska tångt i cykelkorgen.
Trodde det skulle bli lite åska och regn idag, men icke.
 
Nu ska jag försöka sova lite. Gick inte så bra föregående natt. Men det har sina randiga skäl och rutiga förklaringar.


Carina Ohlsson
PUBLICERAT: 2014-08-07, 05:01:56

Hope for humanity, vilken vacker ros :love: En sådan blir det nästa år:thumbup::thumbup:







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P