2014-08-15
 01:19:00

Fredag, ryggskott och små blå

Tänk vad en liten blå kan göra skillnad. För många är det den lilla svarta eller lilla röda, men för mig är det som sagt var den lilla blå.
Jag ringde ju hälsocentralen för att förnya mitt recept på alvedon forte och betnovatsalva. Fick prata med en underbar människa. Hon sa att det skulle ta 3-4 dagar för dem att förnya recepten ur listan. Jag suckade och berättade om min ryggvärk, som jag trodde berodde på ischiasnerven. Efter att han lyssnat på mig, så sa hon att hon trodde det var ryggskott och att jag inte skulle behöva ha så ont. Hon lovade att ta upp det med akutläkaren. Och så fick jag samma medicin som när jag hade opererat höften, så nu kan jag röra mig igen. Tänk vad fort saker och ting kan förändras. Nu kan jag nog vara "min egen lyckas smed".
Det viktigaste var nog trots allt, att någon lyssnade på mig och tog mig på allvar. Det har varit skralt med det annars, förutom dom allra närmaste.
I morgon kan jag ta kameran med mig och gå ut med hundarna. Det har varit hemskt att sitta fast inne. Ser redan fram emot det.
Det gäller ju att insupa det sista av sommaren. Hösten kommer med stormsteg. I skrivande stund +6° ute.
(Elsas foto)
Åh vad jag saknar min unge nu. Vet inte när hon kommer hem. Hon är kvar i Sandviken hos Joel, efter att ha varit på Getaway.
(Elsas foto)
På väg för att se Doro.
(Elsas foto)
Hon lyckades...igen. Är så stolt över henne.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P