2014-08-22
 00:31:07

Äpplen, lök och citron

Jag har även testat lite annat, men resultatet är ännu okänt.
 
Jag skivade äpplen och la dem i citronsaft.
Kokade en lag på äppelcidervinäger, socker och vatten (den googlade jag fram)
Stoppade ned äppelskivorna i burkar, la i helkanel, kryddnejlikor, lagerblad och rödlök. Hällde över lagen och skruvade åt locket.
Har fått för mig att det kan vara gott att ha på ostbrickan eller till kyckling och fläsk.
Men som sagt var, det vet vi inte ännu.
 
Det blev kvar av vinägerlagen. Då skivade jag röd och gul lök.
Kryddade med vinlöksklyftor, lagerblad, kryddnejlika, chili och rosmarinskvist.
Resutat ännu okänt.
 
Citroner i lag.
Tvättade citronerna, skar dem så dom bara höll ihop i fästen längst upp.
Stoppade ned dem i en stor burk.
Pressade citronsaft av lika många citroner som jag hade i burken.
Hällde det över citronerna. Hällde på olivolja och salt, samt liten vatten.
Kryddade med lagerblad, citronblad, chili och vitlök.
Resultat okänt.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P