2013-09-08
 23:17:33

Helgen är över..

 
Ja, det bara rusade iväg.
Men tänker jag efter, så har jag fått en del gjort
I morse var det så dimmigt, så man funderade på om tvätten skulle torka över huvud taget.
 Men så kom solen och jag fick allt torrt.
Passade på att bädda rent också, och tvätta de sängkläder som jag tog bort.
 Renbäddad, med nya sängkläderna, som jag tvättat och haft på tork ute.
Det är väl för underbart.
Sedan planterade jag om alla blommor i Elzas rum. Tog in all chili från växthuset och planterade
dessa inne. Och toppdressade alla chilin som redan var inne.
Så fick min "Nattens prinsessa" ny jord också.
 Men man är dum på riktigt, om man planterar om blommorna inne, när man kan hålla på ute.
Rumpa vad det såg ut.
 Visst är bladen på "Purple Tiger" vackra?
Den har mycket små, halvstarka chilifrukter.
 Och på bron satt vakthunden och bevakade allt.
 
Nu går vi mot höst med stormsteg. Även om vädret är underbart, så syns förändringen från dag 
till dag.
Det känns vemodigt på något vis. Av många anledningar.
Och imorgon är det måndag igen...
 
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P