2013-05-07
 11:40:00

Planerar tisdagen

Det är strålande sol ute, +13,9°, men tyvärr så blåser det kallt utav bara den.
Bra för tvätten, men det där med eldning får jag skippa.
Skulle ju uppdatera gårdagen.
Har väldigt ont i min opererade fot. Både foten och underbenet är svullet.
Tycker ju att det skulle vara en förbättring nu, det har ju trots allt gått 1½ år nu.
Men icke.
(Det var bara en parentes.)
 
Ja, som jag har berättat tidigare, så är stress i huvudet det svåraste att hantera. Och det kan utlösas av det mest triviala orsaker.
Igår skulle jag ringa 2 samtal, för att begära anstånd med 2 räkningar.
Inget allvarligt med det. Och jag blev verkligen vänligt bemött av både EON och Skellefteå Kraft.
Men där tog allt slut sedan.
Jag som skulle skriva ett protokoll, men orkade inte conecta hjärnan en gång till.
Det kan verka löjligt för den ej insatte. Men så är mitt liv.
Börjar väl mer och mer förstå, att det kommer aldrig att bli som det var innan.
(Ytterligare en parentes.)
 
Hur som helst så tillbringade jag dagen ute med hundarna istället. Och det gjorde mig gott. För idag känns det bättre.
Och Lellen traskar på.
Och man måste ju beundra Lellen som står ut med denna behandling.
Vi har en del snö kvar. Och när vi kom upp i skogen var det mer av den varan. Men det är inte roligt att
fotografera, så det fick vara.
Undrar om det blir några pinjekottar i år?
Himlen var blå i alla fall.
Ganska glad på ett sätt att det inte är vårat hus. Men detta har ju inte den där jäkla "termosplåten" som vi har.
Det får vara hur underhållsfritt det vill, men jag hade föredragit trä.
Fårhuset är ett tacksamt motiv.
Vi går mot sommaren.
Blå himmel.
"Videkissar".
Och så några bilder som jag bara måste ta.
Lite roliga motiv....tycker hon ja....
Gårdagens temp. Det är inte lika varmt idag.
Och tvätten kan man hänga ute.
Har tagit några äppelgrenar för att ha inne.
Hon den tjocka.
Plockade med mig lite korallkornell när vi var ute.
Resultat.
Nu är den på gång.
 
Och så har jag gjort slut med Joseph.
Detta är min nya sängkamrat.
Japp, jag erkänner. Jag har ett lite udda bokintresse.


C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-05-07, 11:46:55 | URL: http://carsie.se

Mycket bra kära svägerska, att gå ut i naturen med dom små liven och med kameran i högsta högg - istället för att sitta inne och försöka göra saker du ändå inte klarar av i nuläget :thumbup:

Så ut varje dag så mår du alldeles säkert mycket, mycket bättre inombords *love*




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2013-05-07, 16:11:39 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

Läcker bild med närbilden på husets trä :-) Snygg krans det blev av de röda grenarna som jag redan glömt namnet på :-D







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P