2013-03-26
 22:04:54

Vi glömmer gårdagen....

...och vi kan även glömma den här dagen.
 
Gårdagen i kort:
Vilken jävla dag!
Jobb. Nu är det fritt fram att behandla mig hur som helst. Och enligt chefen så har mitt dåliga mående inget med jobbet att göra. Bara så ni vet.
 Ronny och jag jobbar inte tillsammans längre, Chefen är *** * *******, har ingen e-legitimation eftersom vi har ny dator, hittar i bankkortet (har fått ett nytt), vänder upp och ned på huset, hittar kortet, hittar inte koden, vänder upp och ned på huset igen (trots det blev det inte rättvänt), hittar koden, det fungerar inte, måste ha Internet Explorer, laddar ner Internet Explorer, laddar ner ny e-legitimation, kommer slutligen in på Apotekets sida, konstaterar att HÄLSOCENTRALEN INTE HAR SKRIVIT UT NÅGON MEDICIN.
Känns som jag bara är. Allt runt omkring mig bara händer och jag fattar inget. Tröskar väl på så, men när jag dyker, då dyker jag verkligen djupt.
Därför försökte jag ringa “Hälsocentralen” igår, för jag verkligen behöver Sobril 5 mg och Stilnoct 10 mg.
Det är ju en massa helgdagar nu.
För det första så ringde dom 2½ timme efter den utlovade tiden. Och sedan var det Mårten Svensson (!!!!) som skulle skriva ut.
Jag blev vansinnig (inte riktigt, men ändå) och sa att då har jag medicinen till midsommar, i bästa fall.
Efter hot om att jag skulle ta kontakt med akuten, för att ännu en gång få tala om att vårdcentralen hjälper mig inte, så skulle hon be någon annan läkare.
(Jag har ätit enligt ordination, men det har inte räckt till den 4/4, då jag ska till Arto) och jag bävar för den långa påskhelgen.
Som grädde på moset, inget vatten.
Fan va’ glad jag är....INTE.....
 
Imorse när jag skulle skriva ett mail, så märkte jag att hela adressboken försvunnit med den gamla datorn.
Så jag har inga mailadresser längre, så vill ni ha kontakt med mig, maila gärna [email protected] så kan jag lägga in era adresser igen.
Gjorde ett nytt försök med Hälsocentralen idag. Dom vägrar skriva ut medicin som finns i min lista, och som både akuten, kuratorn och min tidigare läkare har sagt att det är viktigt att jag har. Och nu är det ju en lång helg också.
Jag kunde få en läkartid den 18/4 (!!!). Hallå, jag har panikångest.
Blev så trött att den lilla energi jag hade bara försvann.
Gilla läget? Knappast.
Dessutom har det snöat idag.
"Mor i stugan, hon säger så:
Blåsippor aldrig snuva få.
Än få ni gå med strumpor och skor,
än är det vinter kvar, säger mor."
Det som göms i snö...
Eller hur?
Julgran, någon?
Lite närstudier.
Och så här blir det om man inte hunnit/glömt tömma vattenbaljan innan det frös...
Ghosty äter snö.
 
Jobb imorgon....
Och så blir det väl akuten för att få medicin, när Hälsocentralen inte vill hjälpa till.
Sköterskan där sa att dom inte hade läkare till att sitta och hålla på med sådant.
Så nu undrar jag....det kanske inte är en hälsocentral? Det kanske är en cykelverkstad?
Är det någon som vet vem som egentligen har telefonnumret 0620-194 50?
Enligt Hitta.se är det:
 
Sollefteå Hälsocentral
  • Växel: 0620-190 00

  • Mottagningssköterska o. tidsbeställning:0620-194 50

  • Adress

    Sollefteå Sjukhus
    881 04 SOLLEFTEÅ
     


Lena
PUBLICERAT: 2013-03-26, 22:51:09

Finns det inget privat alternativ som inte ligger så långt bort? Det är ju fritt att lista sig var man vill :-) (o)hälsocentraler ska hållas kort:-d

Svar: Nej, vi har bara det eländet. Funderar på att börja åka till Härnösand.
Annalena




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2013-03-26, 23:00:32

Jag vet en som efter 3 månader fortfarande inte fått sin medicin utskriven av den sk Hälsocentralen. Lysande.... NOT




Ulla
PUBLICERAT: 2013-03-29, 14:23:33

hmm jag får panik bara jag läser om det så jag vet inte om jag vill föreställa mej hur DU kände det <3 kramen gumman <3
och min mail är [email protected] om du vill ha den ;)







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P