2013-03-24
 11:53:00

Uppdatering torsdag till söndag.

 Idag skiner solen, borde egentligen masa mig ut, men det blir en svepa vid symaskinen.
Fullt så allvarligt är det kanske inte, men det är en del som ska lagas.
Detta är helgen, som jag borde ha fått massor gjort, men inte presterat mycket.

Vi börjar med torsdag, som jag först jobbade.
Sedan KBT.
Jag ska nu dela in personer i min omgivning i 3 kategorier;
 Θ
1. Dom som bryr sig. Dessa ska jag samla kraft från och tillåta dom att bry sig om mig.
Θ
2. Dom som inte bryr sig. Dessa ska jag ignorera helt. Inte släppa fram några energitjuvar.
Θ
3. Dom som är direkt elaka, översittare och skitpratare. Dessa ska jag ta avstånd från och helt och stryka ur mitt liv. Inte ens prata om.
Θ 
Vet att det kommer att bli lättare sagt än gjort.
Men jag ska försöka.
 
Gjorde ett stor kok, Salsa à la Dino.
Det blev bra, och en stor bytta i frysen.
Jag var bakis....dock inte av alkohol. Jag blir helväck dagen efter jag har jobbat.
Helt färdig bara.
Låg nästan hela dagen.
 
Till middag blev det rimmad kyckling, råstekt potatis och pepparrotsås.
Lyckade också diska, vika tvätt och en tur till affären för att handla.
 
Känner mig så dagvill.
Men här kommer några bilder.
Jag kan med säkerhet tala om att dom är tagna mellan torsdag och lördag.
Så fick jag en glad överraskning med posten.
Denna fina sjal fick jag med posten av min vän Ulla Malmgren. Gissa om jag blev glad.
Man kan ju räkna den som en sen födelsedagspresent.
Försökte tvätta lite, med dåligt resultat.
Vi har knappt något vatten.
Börjar kännas ganska tröstlöst.
 
Till middag blev det kinesisk kycklingsoppa med broccoli, äggblommor och majs
Och efter det, våfflor med hemkokt åkerbärsylt.
Vi tjuvstartade med våffeldagen.
Även hundarna fick sitt.
Mums.
 
Fick även för mig att jag skulle ta bilder på mina älskade remmare som jag ärvt efter mormor.
Dom är från 1932.
Jag får väl dricka påskmust i dom. ;-) Inte en droppe alkohol sedan nyår. Och det känns så jävla bra.
Har inget problem att folk runt mig dricker, men blir det alltför stökigt och tjatigt, blir jag trött och föredrar att dra mig undan. Orkar inte svara på samma fråga 42 gånger. Det påminner mig för mycket om hur jag har det på jobbet.
Ska strax dra igång med lite aktivitet.
Är en del jag måste stöka undan innan arbetsveckan startar.
Återkommer kanske senare med en uppdatering.
 


C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-03-24, 12:47:42 | URL: http://carsie.se

Alldeles riktigt, inte skall man slösa energi på folk som förtjänar den? Det gör inte jag iallafall.. desto mer omtanke och kärlek har jag över till dom som förtjänar min uppmärksamhet.

Btw, vad är det för något med eran status på facebook? Tror du vet vad jag menar... och du behöver naturligtvis inte skriva om det här, men berätta gärna i ett mejl.

♡ LOTS OF LOVE ♡




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-03-24, 12:48:55 | URL: http://carsie.se

... som "INTE förtjänar den" menar jag naturligtvis :P

Fiiiina bilder som vanligt *love*




Ulla
PUBLICERAT: 2013-03-24, 14:13:34

Ja gumman den var tänkt som en lite försenad födelsedagspresent och givetvis för att du är världens bästa Annalena <3

Jag undrar också över eran status?? Men känner du för att tala om det så så gör du annars behöver du inte <3 kramen till er och ha en skön söndag <3

Svar: Vi avvaktar. Vet inte själva just nu
Annalena




AprilSus
PUBLICERAT: 2013-03-24, 17:26:29 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

De där tre kategorierna borde nog många av oss dela in folk efter inkl jag själv. Men ju närmare energitjuvarna står en, dess då svårare blir det att hålla dem på avstånd fullt ut.

Jätte fina bilder från era vyer. Ser att vi har nog nästan lika mycket snö som er, sen veckans snöande hos oss, men jag tror det har sjunkit undan en del bara idag? Men jag är inte nöjd för än ALL snö är borta.

Har läst ditt meddelande på FB som hastigast från mobilen och blev lite konfunderad, men nu förstår jag att det ju måste ha något med din status att göra och som jag inte sett.

Önskar av hela mitt hjärta att du får en bra start på veckan och att de dagar du måste till jobbet blir okej för din del.

Puss & Kram! ♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P