2013-03-10
 01:40:00

Somliga går med trasiga skor....

 Ja, vi är fortfarande utan vår dator.
Tur att vi har så fina grannar....jag har fått en laptop.
Inte nyaste modellen, men tänk väl en fungerande sak.
Nu saknar jag dock allt jag har i den andra datorn, fotoprogram och sånt.
Dessutom var det 5 mappar med bilder som jag inte lagt över på externa.
Allt som är taget med den nya kameran....
trodde man hade lärt sig, men sällan pinkar en trähäst.
 
Hur är det annars med oss då?
Inte så bra faktiskt.
Ronny mår dåligt, men trots det har jag inte så mycket energi att jag orkar bära oss bägge. Så just nu svajar det ganska mycket.
Mitt lugna nollställda yttre är bara en fasad. Det känns som jag håller på att drunkna.
Drunkna i skit.
Kände på mig att detta skulle bli ett gnällinlägg, då jag bara har stoppat undan allt ett tag nu.
 
Skulle vilja gå och klippa mig, men till det finns inga pengar.
Vi firar satinbröllopsdag (18 år, för den som inte visste det) på måndag, men det blir en vanlig måndag som alla andra måndagar.
Jag fyller jättegammal på fredag, men även det blir en fredag som alla andra.
Det är helt tomt i kassan.
Den långa sjukskrivningen har verkligen tärt på kassan.
Och nu är det ju 2 sjukskrivningar.
 
Ronny, Elza och Joel sover. Jag sitter här som det fån jag är.
Det kommer att bli en lång natt.
Har ingen sömnmedicin kvar.
 
Ute är det -25°. Men jag sitter tack och lov inte ute.
Vi hade inget vatten alls imorse, men det kom lite, och då menar jag lite, senare på dagen.
 
Vi har haft styrelsemöte med Samfälligheten.
Vi måste ju ta tag i vattenfrågan.
Men det är ju lite svårt med snön och kylan.
Man skulle nog gå och gömma sig för alltid.
Det känns ändå bara som att timmar blir till dagar, dagar blir till veckor, veckor blir till månader....
och det tar aldrig slut. Så varför kämpa?
Jag sjunker djupare och djupare. Ingen hör mitt kväda rop.
Det är bra nu, det räcker nu.
 
På jobbet blir det bara värre och värre.
Tror att det är lugnare i en förskoleklass, och betydligt mer sunda kommentarer.
 
Jag vet att det många som rynkar på näsan, ja till och med ifrågasätter min utbrändhet/panikångest.
Till er har jag bara en sak att säga, döm inte någon, förrän du har gått i deras skor.
 





Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2013-03-10, 10:52:04

Önskar att jag kunde göra något. Kram <3




Marie Karlsson
PUBLICERAT: 2013-03-10, 14:22:57

Hej! Vet ju inte hur du vill bli klippt, men om det bara är nåt enkelt så har jag sax o kan klippa hjälpligt Inga modefrisyrer men väl toppa av lite nött o klippa befintlig frisyr lite kortare:) Hör av dig om det är till hjälp. Kan alltid förhandla om pris, antingen klippa nu o ge en liten slant vid bättre ställt, eller ge en bit kött eller nåt i matväg...Marie







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P