2013-06-27
 00:20:00

Tåghelvetet

Helt plötsligt känns bara mitt liv så här igen.
Midsommar som jag väntat på sedan förra året har förflutit.
Vi hade jätte trevligt hela helgen.
Men på måndag kändes det tungt. Tisdagen blev värre.
Kan inte riktigt förstå vad som händer med mig.
Tankarna är så många och tvivlen ännu fler.
Ingenting är roligt.
Det saknas inte saker att göra, tvärtom.
Det är bara jag som har en oförmåga att göra något.
Att ha en "Tycho Brahe-dag" går väl an, men inte när det blir flera på raken.
 
"En Tycho Brahe-dag är en riktig olycksdag. Astronomen Tycho Brahe fick på 1500-talet i uppdrag av kejsar Rudolf II att bestämma vilka dagar på året som kunde anses som otursdagar. Tycho Brahe kom fram till att det fanns trettiotvå sådana dagar i almanackan. Dessa dagar förtecknades i Bondepraktikan, och sådana dagar skulle man inte flytta, byta arbete eller gifta sig. Idag kallar man vilken dag som helst där allt går åt skogen för en Tycho Brahe-dag."
 
Jag har väldigt svårt att sova på nätterna igen nu.
Ligger och läser och noterar tågtider.
Det är något med dragning till tågspåret när de mörka krafterna sätter in igen.
Medan jag skriver konstaterar jag att även detta tåg var ganska punktligt, 23.58.
Men det tåget går nedåt, det går alltid tystare och fortare.
Det som triggar igång min oro mest är det som kommer uppåt, vid ca 02.07.
Det låter mycket mer, man hör det lång väg och det hinner skapa så mycket mer ångest.
 Så kommer det ett vid 04.17, också det ett triggande tåg.
 Jag kan inte beskriva hur det känns, så att ni förstår. Varför skulle jag kunna det när jag inte
riktigt förstår själv.
Jag har förstått så mycket i alla fall, att jag är (normalt) mer social nu, de mörka tankarna
färre, men när de kommer är de värre än tidigare. Inte så impulsiva längre,
utan mer genomtänkta. 
Det skrämmer mig. För jag blir inte hysterisk längre, jag blir lugn och delvis 
systematisk. Och jag har blivit en djävul på att dölja det.
 
 
 


Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2013-06-27, 00:57:39 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

<3 KRAM <3




Elsa
PUBLICERAT: 2013-07-03, 19:04:24

<3







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P