2013-06-02
 02:14:00

Natten mot söndag....

...som för mig nog kommer att vara sömndag.
Sov jätte dåligt natten mot lördag, och vaknade med världens skallebang.
Trodde först att det var jag som varit på fest, eller gått omkring och druckit öl.
Men det var nog åskan i luften.
Sedan var jag smått förbannad på arbetsgivaren, som försöker få det till att min psykiska ohälsa
beror på att jag har någon sinnessjukdom i släkten (vilket jag inte har) och att det inte beror
på hur jag blivit/blir behandlad på jobbet.
Jag tror dom snart.
Jag är nog sinnessjuk.
Hur som helst hann vi bara stänga datorn förrän åskan var här.
Några minuter bara. Det slog ned och sprutade gnistor ur kraftledningensstolpen här bredvid.
Och vi blev strömlösa.
Jag ringde E.O.N som skickade en man direkt.
Det hade gått 2 säkringar på stolpen.
 
Det var tur att jag ringde direkt, för vi fick hjälp först.
Vet faktiskt inte hur många som blev drabbade av det som hände här i Moforsen.
Men alla här var ju strömlösa.
    
 Medan vi var strömlösa, passade jag på att städa upp lite bland hundarnas prylar.
Man får nästan en chock när man ser vad mycket grejer man har.
Och då har vi även saker i bilen och på hatthyllan.
Dom små liven.
Ronny testade svenskarmen på skoj. Men det funkar ju inte med 2 hundar samtidigt.
 
När åskan slog ned så stack Lellen i vild panik.
I hällregn var vi alla ute och letade efter honom. och då menar jag hällregn=skyfall.
Tillslut hittade vi den vettskrämda och genomblöte lille killen.
Mys i sängen för att lugna ned den panikslagne Lellen.
Ingenting blev ju som planerat idag.
Får väl hoppas att vädrets makter är på vår sida imorgon.
Mellan regnskurarna tog jag kameran med mig ut en sväng...som vanligt
 
Mycket blommor finns det.
Morgonmys.
Så här såg det ut tidigare ikväll.
Nu är det väldigt dimmigt och ovanligt mörkt och mulet.
Och termometer visar på blygsamma +10°.
Men det är ändå så ljust att du slipper tända lampor.
Det var väl min dag.
Och god natt eller kanske god morgon.


Ulla
PUBLICERAT: 2013-06-02, 02:51:33

Meen lill vännen då :-s Vart han så rädd... Tur att husse, matte och Ghosty fanns och kunde trösta lite då <3
Och det där med sinnessjuk... Jag vet nog vem/vilka/vilket som är det eller inte och det är INTE DU gumman <3 du är lika frisk i huvudet som mej (eehhh vilket kanske inte säger såå mycket *fniss* ) Kramen och har en skön vilodag idag <3







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P