2013-01-12
 16:33:53

Jag har blixtrat till....

Jag fick för mig att det var dags att göra något åt kylskåpet.
Så jag har slängt och diskat ur byttor och askar med skvättar.
Det kändes bara så bra.
 

Nu  får vi se vad nästa projekt blir.
Tvättmaskinen kanske? Men jag har inte så mycket att tvätta.
Har faktiskt tvättat och vikit undan eftersom.
 
Det blev ju inte mycket till blogguppdateringar när jag mådde som sämst, men det tar jag igen nu.
Och så har jag ju gjort en kategori som jag helt enkelt kallat "Kampen". 
I den tar jag upp det sjukdomsrelaterade och så får den här innehålla allt det andra.
 
Då det är för kallt att vara ute på fotosafari idag, så har jag fotat lite inne istället.
Vissa saker skulle ha kommit ut mycket tidigare, men då det var stillestånd med så mycket, blev det aldrig av.
 
Denna underbara fick Jag av Marie Malmström för ett bra tag sedan. Jag blev så glad. Den doftar underbart och man känner sig så lyxig när man har använt den. Tack Marie ♥
Och denna fina tavla fick jag av min man en dag jag mådde riktigt dåligt. Den hänger på väggen ovanför sängen. Så det är det sista jag ser innan jag släcker lampan och det första jag ser när jag vaknar... (efter det att jag fått på mig glasögonen, ska kanske tilläggas.) Tack Ronny ♥
Boken jag fick av Elza i julklapp. Den är jätte bra. Läser den nu, alltså inte i skrivande stund, men när jag går och lägger mig. Tack Elza ♥
Av min älskade mamma fick jag denna. Det hör till saken att så länge jag minns har jag älskat "Husmoderns köksalmanck". Vet inte varför. men så har det varit.
Mamma hade alltid denna. Hon gjorde anteckningar vad vi åt på raderna där man skulle skriva. Och jag jag vet att jag tänkte att när jag blir stor ska jag också göra så, vilket jag naturligtvis inte har gjort.
Detta är min första egna almanacka. Tack mamma ♥
Detta är vad jag festar loss på. Tog ett beslut vid nyår, att alkoholen ska få bero ett tag, då jag för det mesta blir ledsen när jag dricker.
Så skål - utan alkohol!
Kommer faktiskt att sakna julgardinen, men hejdå tomten. Vi kanske ses senare.
Och den fina tavlan vi fick av Joel. Passar kaffetunnorna i detta hus. Tack Joel ♥
Ska plocka undan akvariet och då ska den få plats på väggen där. 
Och du kotten, du får också krypa ner i kartongen nu.
Ronny ger sig på julgranen.
Den har ju liksom spelat ut sin roll när det ser ut så här.....
Den här tavlan har jag faktiskt målat, även om det är väldigt, väldigt många år sedan.
Höjt mysfaktorn lite.
Denna sitter uppe året runt....bara för att jag älskar den. Har fått den av kära "Syster-Yster".
 
Nu först tvättstugan, sedan köket.
 


Ulla
PUBLICERAT: 2013-01-12, 18:13:07

Trodde ett tag att det "brunnit" på riktigt för Ronny och att han tänkta krama granen :-d
Låter som att du har haft en riktigt produktiv men ändå lugn lördag gumman <3 Ha en skön kväll! Kramen







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P