2013-02-07
 21:51:00

Torsdag....tyvärr

Orkade inte skriva något igår, då Elza behövde datorn för skolarbete, och när hon var klar så var klockan för mycket för mig.
Men jag uppdaterar lite idag istället.
Av min fina arbetskamrat Carina Eriksson fick jag presenter igår.
Så fina.
Dessa fina smycken fick jag. Fotona blev lite dåliga, då jag måste använda blixt. Ska testa sen i dagsljus.
Fick även denna fina brevkniv i älgben.
Behöver väl inte tala om att jag blev jätte glad.
Och det i en period när det har kommit en djupdykning.
Det sista var ju att det sket sig med omplaceringen av Sally. Av hänsyn till det inblandade tänker jag inte gå in på varför och så vidare.
Men nu behöver hon alltså ett bra hem...
 
En av mina döttrar fyller år imorgon.
Vi har skickat ett kort. Det är bäst så.
Det räcker med att jag förstörde julen för så många.
Tänker inte förstöra en tillställning till, när mitt mående för tillfället inte är ett dugg bättre än det var i julas...
snarare tvärtom.
Fast i min verklighet funderar jag ju en hel del...
och jag känner liksom att jag inte duger, inte är fin nog.
Och det är ju sorgligt om det är så, men jag kan inget göra åt det.
Jag har inget glamourjobb (sliter för varenda krona), bor i ett nedslitet hus (som vi inte har råd att reparera för tillfället, ekonomin har ju inte blivit bättre av den långa sjukskrivningen), och min panikångest och dåliga mående tas endera inte på allvar eller också är den skamlig.
Men det är min verklighet. Har åkt på så många smällar nu att jag tappat tilltron till det mesta.
Jag skulle kunna ge vad som helst för att få tillbaka mitt gamla jag....men hon finns inte mer.
Kvar finns bara det här vraket som jag har blivit, och det är ingen person jag vill vara, eller på något sätt är stolt över. Men jag har liksom inte så mycket att välja på. Jag kämpar varje dag.
Och här är roten till allt ont.
 
 


Ulla
PUBLICERAT: 2013-02-07, 22:05:44

Hej snygging!
"Roten till allt ont" är INTE DU!! Det är det där förbannade jobbet du har (eller inte jobbet då i sej men du fattar)
Och din sjukdom är INTE skamlig, det enda som är skamligt är att folk säger det! Och DOM är skamliga som gör det!
DU SUGER och DU ÄR FIN!! OCH HÖR SEN!! Om jag säger att det är så så är det så också..

Kramen gumman och låt inte energitjuvarna ta mer av din energi nu <3




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-02-08, 08:22:02 | URL: http://carsie.se

På något sätt tycker jag du gör lite fel som INTE åker och grattar din dotter, varför skall du inte göra det då jag förmodar du gjort det så länge hon levt..!?

Skit bokstavligt talat i det som hänt, ni får helt enkelt stryka ett streck över det, du/ni kan INTE göra ogjort men ibland måste man försöka se framåt..

Kramis!


Svar: Det är inte helt enkelt. Får höra så mycket på omvägar. Dessutom har alltid Emma ringt, skickat mail eller sms och bjudit in. Det har hon inte gjort den här gången, så jag vet inte ens när hon ska fira. Och hon svarar inte på sms eller i telefon. Och order från kuratorn, jag ska inte förödmjuka mig och be, för det är inget bra för mitt mående. Kram
Annalena




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-02-08, 08:23:16 | URL: http://carsie.se

Jättefina smycken du fått :love:




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2013-02-08, 12:23:33

Nej nej nej, du är inte alls roten till allt ont. Jag tycker att du är toppen och en toppenkompis.
Styrkekramar <3







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P