2013-02-25
 23:56:00

Kväll i vattenlöshetens land....

Den frasen trodde man väl inte att man skulle behöva börja med igen....
Nu är vi väl inte helt utan vatten, mer än periodvis. Imorse kom det bara droppar ur kranen.
Det kändes ju mindre bra när man skulle iväg och jobba.
På eftermiddagen var det vatten, men vi sknar ju vattentryck.
I alla fall så chansade jag med att tvätta.
Rena kläder behöver man ju.
Och vi har ju en sådan tvättmaskin som stänger av sig om vattennivån/trycket blir för lågt, så jag chansade. Och det funkade.
Har även diskat undan, i fall vi inte har något vatten imorgon.
Jobbat har jag gjort idag också.
Kändes väl ungefär så här.
Helgen drog förbi ganska fort....som vanligt.
Var ovanligt trött måste jag säga.
Men fick ändå en del uträttat.
På lördagen bjöd jag min familj på grekiskt.
Grekiskt bröd
Taramosalata
Tzatziki
Grekisk sallad
Grillad fläskkarré med rosmarin.
 
Det blev sent med blogginlägget, då vi har haft problem med internet hela kvällen.
Men nu funkar det igen (hoppas jag).
 
Jag har faktiskt kommit igång med stickandet igen.
Har gjort färdigt sockorna som legat sedan i maj förra året (då allt hände).
Och så har jag börjat på ett par till.
Ganska tunt garn, men det funkar säkert.
 
Ska ladda upp lite bilder också, innan jag drar täcket (renbäddat) över huvudet.
Det leks en hel del med kameran måste jag säga.
Och snart kan man inte hålla reda på vem som har fotat vad.







Marie Karlsson
PUBLICERAT: 2013-02-26, 00:55:02

Tur att du har kameran att leka med:) Tror att det gör gott i allt det onda. Jag brukar leka sömmerska ibland, och det gör gott för mig.Hoppas att detta elände tar slut o du får upprättelse från den/ skyldiga!




Ulla
PUBLICERAT: 2013-02-27, 21:53:47

Det där garnet är toppen att sticka både sockar och vantar i =)







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P