2013-04-27
 18:17:00

Skön, avslappnad lördag @}--

Anledningen till snöflingorna på rosorna?
Jo, när jag var upp och tog medicinen i morse, var världen vit (åtminstone i den del av världen där jag bor, Moforsen).
Trodde inte att jag såg rätt, så jag fick hämta glasögonen... och då såg jag eländet.
Det gillar vi inte.
Men sedan tittade solen fram, och allt försvann.
Sedan har det varit omväxlandet väder.
Allt ifrån snö,regn, sol,
hagel och blåst.
 
Har tvättat en omgång, och håller på med den andra nu, eller rättare sagt det är tvättmaskinen som gör det.
Inte så mycket tvätt när Elza inte är hemma....
och som hon snabbt skulle ha kommenterat det:
"det är för ni är så smutsaktiga" 
(Eller hur Elza?)
 
Har ordnat runt med lite blommor också.
Det är faktiskt några chilin som klarat vintern.
Det känns bra.
Och 2 av mina 5 orkidéer har knopp.
Det är lycka.
Även min fuchsia har klarat vintern och det är knopp på porslinsblomman.
 Elzas rosor från avslutningen lever fortfarande.
Ghosty är som vanligt galen.
Och det är det nog fler som är.
När det haglade som mest, får vi se en man som smyger omkring och fotograferar 
husen i Moforsen.....
Det är nog en mäklare, för 3 av husen är ju till salu.
Men ändå.
Ja så här ser det ut idag.
Inte mycket till värme.
 
Och så funderar jag.
Ska jag operera andra foten?
Då blir dom åtminstone jämtjocka.
Just nu har jag olika skostorlek, och det är liiiiiiiite besvärligt.
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P