2012-09-19
 11:20:00

Magsjuka!!!!!


Jag var in en sväng på jobbet igår efter kuratorbesöket.....fick veta senare att det härjade magsjuka där....
och jag som lever i min lilla "isolerade" värld här hemma har definitivt inte motståndskraften.
Så på morgontimmarna passade magsjukan på att belägra min kropp.
(Fick nästan lust att namnge bakterierna...)
 
Mår inte alls bra.
Har trots allt ringt och pratat med "Motståndsrörelsen" efter ett brev jag fick där dom inte godkände min sjukskrivning. Men jag blev mycket bra bemött, faktiskt. Så det känns ju i alla fall bra.
Berättade hela historien om jobbet för henne och hon blev nästan chockad hur en arbetsgivare kan agera mot en av sina anställda. Bryr mig inte om hela den här smutsiga historien kommer ut. Jag har ingen tystnadsplikt gentemot mig själv.  Arbetsgivaren har tydligen "rätt" att knäcka en människa för att sedan bara gå vidare. Hade dom lyckats flytta mig till Kramfors också, så hade det ju bara varit att sätta locket på......fast då skulle nog någon annan stackare bli nästa "offer". För en syndabock måste det tydligen finnas.
Arbetsgivaren har inte gjort någonting för min rehabilitering, inte ett dugg. Utan allt som pågår runt mig har jag fått hjälp av min underbara kurator Lena Holm-Ståhl, som stöttat och lyssnat på mig, följt med på möten och läkarbesök och helt enkelt dragit i rätt trådar. Hon är guld värd.
 
Vi har fått bilen åter. Tack Meca, som fixade det utan kostnad och lät Ronny låna bil så att han tog sig hem och åter till jobbet.

Bakade en äppelkaka som tack till dem.
 
En mugg te nu.
Och så krypa ner bland de 4-benta i sängen.





C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2012-09-19, 12:30:58 | URL: http://carsie.se

Och så lite magsjuka på allt annat elände :thumbdown:

Hoppas du snart känner dig friskare vännen ♥




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-09-19, 12:44:34 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Finns ingen anledning att du ska hålla tyst om vad du blivit utsatt för. Det är ju inte du som gjort fel, ändå är det du som får lida för allt som hänt.

Du ser ju vad som händer bara du kikar in på din arbetsplats. Som om det inte räcker med hur du mår psykiskt, nu får du även utstå fysiskt lidande i form av magsjuka.

Krya på dig, vännen!
Kramisar!♥




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2012-09-19, 17:31:31 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

Krya på dig vännen. Kram

Svar: Tack vännen. Och tack för de underbara som kom med posten idag. Ska lägga ut det sen. Men idag händer inte så mycket. Känner mig som ett "ursketet" äpple.
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P