2012-05-19
 13:44:56

Livets spel.....


....ja, så känns det faktiskt. Som någon spelar schack med mitt liv som insats, utan att jag kan påverka det.
Synd att jag alltid måste vara på den förlorande sidan...

Det kanske är någon som läst en förbannelse över oss?

För mig får det gärna regna utav bara helvete, då vi nu har vår mesta vattenförsörjning genom nämnda
vatten, med undantag av dricksvatten och det till matlagning.
Är nu inne på dag 9 utan vatten, med undantag av 2 dygn mitt i det hela.

Börjar bli tungt att leva på 1920-talet nu.
Det tyngsta är toalettbesök och hygien.....

Men den berömda solen är inte här, utan det regnar (det är ju marknadsdagar).
Känns väl lite bättre att veta att jag inte skulle kunna hänga ut tvätten, även om jag nu skulle kunnat tvätta.

Börjar bli lite tunt på klädfronten.
Elza och Joel fick duscha hos Anja och Danne igår, och vi fick med oss en 25-liters
vattendunk.

Vad kallar man det?

Jo, "Catcher in the rye"

Mycket märkligt är allt som händer här runt om oss.
Men det måste väl vända någon gång? Eller också inte.....

På fredag är det lön i alla fall...


.....och jag ska köpa vingar för pengarna......


AprilSus
PUBLICERAT: 2012-05-19, 15:54:30 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Usch vad tröstlös du har det! Finns ju inget man kan säga eller göra om man inte har förmågan att trolla. Jag kanske ser ut som en häxa, men några trollformler kan jag dessvärre, inte ens några som kan upplösa den förbannelse som drabbat dig och din familj.



Min i dina trakter borde det väl finnas en och annan trollpacka? Kan du inte göra en efterlysning på FB? Ja, någon som fixar allt till det bättre alltså, den andra sorten ska du nog hålla dig undan ifrån hedan efter.;-)



Synd jag inte bor närmare dig eller du mig, för då hade du kunnat komma och ta dig en dusch och en fika, medans du kör en tvätt i min maskin.



Kram på dig, vännen! Hoppas det vänder NU! ♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P