2012-06-08
 11:08:30

Tillbaka på banan, åtminstone delvis ;-)



Efter en längre tids formsvacka, så har jag så sakterliga börjat kravla mig uppåt.
Nej, vi har fortfarande inget vatten. Undrar i mitt stilla sinne om vi någonsin kommer att få det igen?

Men en liten summering kanske....


Ja, SRF-besökarna hade ju otur också.
På vägen mellan Nyköping och Norrköping blev det stopp.
Topplockspackningen gick på Chevabussen....
Men med mycket klureri och en del tur, kom dom vidare i en hyrbuss.
So far so good. Dock är inte hemresan löst ännu.....
Vattenlöst eller inte. Jag är glad att jag är hemma. ;-)



Är förresten hemkommen efter en 2-dagars i Härnösand.
Har varit hos mamma och Henry och blivit ompysslad.
Fått all tvätt tvättad, inkl täcken. Så skönt.

Min "lilla" tvättsäck, innehållande täcken, kläder, sängkläder, dukar och handdukar. ;-)

Dessutom har jag handlat plant i massor.

Så nu känns livet lite bättre.
Fick även med mig färdiglagad mat hem.
Tack mamma och Henry för 2 underbara dagar.

Hade även en liten fotosafari i deras underbara trädgård.
Bilder kommer här.


För mig är detta trädgårdsdrömmar. Verkligen som balsam för själen.

Och så hemma igen.

Lastade ur bilen. Var ner till Handlar'n och köpte jord.
Var även till Näsåker och hämtade ut ett paket. Det från Jotex som var restat, men nu hade kommit.
När jag var där såg jag en sån fin Pink Panda som jag ville ha....
Så den fick följa med hem. ;-)

Nu återstår det en del jobb med att få allt på plats.... men det är roligt jobb.

Nu lite kaffe och en smörgås. Sedan ut i det gröna.



Barbro
PUBLICERAT: 2012-06-08, 11:35:13

Tack för att man fick hänga med på den fina resan till blomsterlandet. så fint. Men Rosa Pandan är det jordgubbarna?? :bigeyes:

Go helg o hoppas vattnet kommer nu snabbt.. Vem vet kankse nu träffar på en guldåder oxå. :-) Kramizar paddan




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-06-08, 11:52:43 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Vad härlig att du är tillbaka och det känns som din ord går lite mer i dur nu. :-) Gissar att det gjorde gott i både kropp och själ att komma bort från alla bekymmer i några dagar och bli ompysslad av mamma. Att strosa runt i deras vackra trädgård och bara kunna njuta var nog den bästa medicinen för din del just nu.



Måste erkänna att jag börjat bli lite orolig när du inte gjort så mycket väsen av dig på sista tiden. Hade tänkt skicka iväg ett mail och höra hur det stod till, när jag såg din uppdatering på FB och då släppte min oro.



Har dig i tankarna mest hela tiden, vännen och undrar hur det går för dig med allt?



Puss & kram! ♥




C a r s i e ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s
PUBLICERAT: 2012-06-08, 13:55:52 | URL: http://carsie.se

Tack för din übergulliga kommentar, eller skall jag säga kommentarer? ;)



Vad skönt att du fått komma bort lite från eländet med vattnet, samt att du fått bli ompysslad och tvättad - både kroppsligen och kläder m.m skrattar



Men det där med blommor som skall planteras, är det smart när man inte har vatten? ;)



Puss!







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P