2012-06-02
 12:35:07

Förnedring......



......är förlust av ära eller heder. Den kan ske frivilligt, men är i allmänhet påtvingad av en främmande part....

Ja, så är faktiskt min känsla nu. Släkt och vänner är väldigt hjälpsamma, men det kan ändå inte ta bort känslan
av att det är förnedrande att åka bort med sin smutstvätt, att inte kunna duscha hemma, utan sätta sig i bilen, frysa häcken av sig för att duscha i en sunkig, jätte kall idrottshall.

Jag hade ju planer på att jag skulle tvätta täcken, mattor och riktigt storstäda nu när Elza och Ronny blir borta i 5 dagar. Men av det blev det intet.
Tiden kommer väl att gå åt till att kånka vatten för blomvattning och allt det andra.
Tvätta mattor och täcken kan jag glömma.
23 dagar nu utan vatten och tvivlen om att vi någonsin får vatten igen har hopat sig.
Ingen ny grävning förrän om tidigast 14 dagar.....och OM felet nu hittas också ska åtgärdas.
Läget idag är minst 2 veckor till utan vatten.


Har egentligen massor att göra, men orkar inte. Det här med vattnet, tillsammans med allt det andra, har liksom satt sordin på allt.

I älven finns det vatten.....

Nu värma vatten till disk och annat......

Jag tänker bara på nöjen jag.....



Kenneth Nordling
PUBLICERAT: 2012-06-02, 12:51:00

Usch jag känner verkligen med er!

Har provat att vara utan vatten i en vecka då och då när jag bodde på Hemsön.



5 ungar och en stor pyreneerhund gjorde inte saken lättare.

Men vilken otrolig otur att traktorn pajade oxå "bad case of bad timing"

Styrkekram till er!




Lena
PUBLICERAT: 2012-06-03, 08:37:33 | URL: http://metrobloggen.se/lifeliving/

Vi har det verkligen bra när allt flyter på. Man är så van att man inte tänker på hur det är utan. Så glömmer man uppskatta det av rena bekvämlighets skäl. Tänk vad skönt att ha så goda släkningar och vänner. För om det var dem så hade du ställt upp fast de hade känt likadant som du gör nu. Man vill klara sig själv men tur att hjälpen finns när vi behöver den. Kramizar




Annika
PUBLICERAT: 2012-06-03, 19:55:40 | URL: http://badtant.bloggo.nu

Jag instämmer med Lena. Det är inte förrän man står där utan vatten som man inser hur jäkla bra man har det och hur ofta man använder vatten. Tycker verkligen synd om dig. Men det hjälper ju inte just nu förstås.




sivan
PUBLICERAT: 2012-06-06, 00:01:12

Tänker på dej o är maktlös. Styrkekraaam.









« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P