2012-06-09
 10:51:59

Vattenläcka och vitterstig?



Nu ger jag inte bara upp, jag ger dubbelt upp.
Det verkar som det inte blir något grävt förrän helgen efter midsommar.

Så här ser våra golv ut (nästan). Det blir fint till midsommar.
Man kan gräva ner blommor direkt i golvet.
Det här med långvarig vattenlöshet tar fram det sämsta hos människor, inkl. mig själv.
Det har då sannerligen den här tiden utvisat.

Ja, så känner jag faktiskt nu. Tycker jag har kämpat och kämpat och kämpat.
Men vad hjälper det.
Det har liksom gått troll i det här med vattnet.
Skulle inte förvåna mig om vi har grävt upp en vitterstig.

Det kan inte bara vara vanlig otur.
Det är nåt fördömt med stället.

Skällde på Ronny i telefon....visst, han kan inget göra, men jag var sur för att han inte hörde av sig igår när jag sökt honom. Han påstår att han ringt, men eftersom jag inte har några missade samtal så kan man ju undra var han har ringt? Jag känner mig bara så frustrerad.....
Just nu känns det förbannat orättvist att han är på Festival och jag släpar vatten och jordsäckar och gud vet allt.

Känner ett stort mått av självömkan nu.
Och jag tycker att jag har rätt att göra det. Inte ens all plant kan radera ut den känsla av hopplöshet
som jag nu känner.

Ensam liten styvmorsviol.

Gårdagens resultat i alla fall.

Ni ska jag åka ner och handla lite.
Sedan ska jag försöka plantera lite till. Men det är så baskade kallt ute.





C a r s i e ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s
PUBLICERAT: 2012-06-09, 11:21:47 | URL: http://carsie.se

Jag förstår att du har det kämpigt nu - imed erat vattentillstånd ;-(



Men kan ni inte ta in folk utifrån som kan fixa det där, det verkar ju vara lite jobbigt för er att själva hitta läckan :question:



Kramis




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-06-09, 12:23:53 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Du har all rätt i värden att frusta och pusta, skrika och vara arg på allt och alla. :mad: Även om det inte ger vatten i kranen, så lättar det kanske något på trycket, annars är det väl risk att det kokar över?



Kanske du skulle lägga all din energi på att börja gräva en egen ny brunn. ;-)



Kramar om! ♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P