2012-01-13
 09:47:41

Lyckan som infinner sig när man har rätt till sjukpenning.....


Suck av lättnad. Ja, så kan man väl sammanfatta känslan av lycka som infinner sig när man har rätt till sjukpenning.
Eller för att citera en kär vän på Fb;

"Grattis till högsta vinsten .....du har just vunnit i den högsta domstolen vi har i landet !!!
Att ha rätt till sina rättigheter är ju tyvärr inte självklart i vårat "fina" land."

Ska inte gå in på hela storyn, men det var många samtal, till olika personer
inom FK-kassan. Måste säga att jag fick mycket hjälp i mitt ärende.
Och pang så var bara sjukpenningen klar.
Men jag tvivlar på att man orkar strida så här varje gång man ska ha med dom att göra.
Hade det här hänt 2007, när jag tillbringade 35 veckor på sjukhuset hade jag nog tagit livet av mig.
Det hela slutade i tidernas migränanfall. Det var väl när all spänning och frustration släppte.

Nu återstår det ett problem...

Den blev inte färdig igår, då det tydligen krånglade en hel del.
Så nu håller vi tummarna att priset inte sticker iväg alltför långt över dom beräknade 9500:-


I helgen får vi främmande av 2 arbetskamrater. Ska bli jätte trevligt, då det är 2 personer som jag verkligen gillar.
Måste väl ge mig ut en tur med dammsugaren, då det verkligen inte ser grannt ut på golven.

Och så har vi ju Elzas rum.....som lyckligtvis har en dörr.


Får väl hoppas att vi får behålla strömmen. Jag blåste nästan tillbaka in när jag gick ut med hundarna. Låter som taket håller på att blåsa bort med jämna mellan rum.

Nu en tur ner i tvättstugan innan jag sparkar loss här.


Detta blev ett ovanligt långt inlägg, och inte bara om jämmer och elände. ;-)





Carsie
PUBLICERAT: 2012-01-13, 10:55:26 | URL: http://elladora.blogg.se/

Vad skönt att du får pengar, nu kan du släppa det och blicka framåt! :love:



Trevligt med härligt besök, sånt lättar alltid upp livet lite ツ



Sköt om dig och hoppas snart bilen är fit for fight igen!



Kramis ♥




Barbro Nordqvist
PUBLICERAT: 2012-01-13, 11:08:54

Grattis, håller med din väns ord..! Njut nu o var rädd om dej.! Kramizar paddan




Carsie
PUBLICERAT: 2012-01-13, 12:32:10 | URL: http://elladora.blogg.se/

Jo, det brukar vara så med julpynt - tar längre tid att ta bort för det är ju så mycket tråkigare än att sätta fram :bigeyes:



sv: Jodu, tvätta fönster får nog vänta lite.. orkar inte det idag iallafall :p




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2012-01-13, 14:26:33

Så skönt att du fått sjukpeng :thumbup: ett bekymmer mindre i alla fall. Jag håller tummarna att det fixar sig med bilen på bästa sätt också :-)

Kram




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-01-13, 15:14:55 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Det är verkligen härligt att höra att det löste sig med din ersättning, för jäkligt bara att man ska behöva bli ett nervrak och bråka sig till sina rättigheter. Men det är väl FK:s tanke, de sparar nog in många pengar på all dem som ger upp och inte orkar bråka för sin rätt. :mad:



Nu får vi hålla tummar och tår för att bilen snart mår bra igen och att inte det kostar skjortan.



Visst är det tur att ungarna har dörrar till sina rum, annars skulle man ju bli skvatt galen ibland. Här hemma är den äldsta värst på att låta klädhögarna växa på golvet, medans det är nästan tomt i garderoberna.



Ha en fortsatt fin fredag och en härlig helg med goa vänner. Grattis kramisar i massor! :thumbup:




Lena
PUBLICERAT: 2012-01-13, 19:39:58 | URL: http://vildkanin.blogg.se/

:-d Så skönt för dig och hoppas att du får en skön helg med massor av positiv energi. Sen ordnar sig det nog med bilen med. Det brukar lösa sig sa han som sket i vasken! ;-) kram







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P