2012-04-02
 09:13:19

Veckan som gått....

Tar en kort resumé....

Måndag; Trött som vanligt, men ingen speciellt som var annorlunda.

Tisdag;
Älskade Bono skulle ha fyllt 11 år. Saknar honom så mycket.
Min kära och ende morbror fyller 70 år. Grattis Sven!
Vi hade träff i Friskvårdsprojektet. Det är verkligen super. Läxa till nästa gång vi träffas,
att skriva upp allt vi äter under en dag.

Onsdag; Mådde illa på morgonen. Gick och jobbade.
Blev varse om hur mycket kaffe jag dricker på dagarna, när allt skulle skrivas ned.
Kände redan då.....BAKLÄXA!
Efter middagen var det dags. Allt kom upp. Den där jävla magsjukan som besökt så
många fick grepp om mig.
Djävulsnatt!

Torsdag; Gick och jobbade. Kände mig som en urvriden disktrasa.
Anki var ju ledig, så det måste ju gå på något vis.
Magsjukan hade ju vikit hädan, men bristen på sömn
och alla kräkningar satte ju sina spår.
Överlevde dock.
"Allt som inte tar kål på en, stärker en".
Sedan träff i Friskvårdsprojektet.
Som jag visste....jag äter för lite, jag äter åt helskotta fel
och jag dricker för mycket kaffe.
Men nu ska det bli ändring på det.

Fredag; Vanlig dag på jobbet. Anki tillbaka.
Löneprat på eftermiddagen, som inte mynnade ut i något gott för min del...
Kommer att kliva ned en löneklass, så nu ska mina tillägg börja hyvlas. :-(
Alla ska ligga i samma löneklass, och där är tilläggen lägre.
Vilket för min och några tills del innebär, så vitt jag förstår, att det inte spelar någon som helst roll
att du kan jobba självständigt och utföra specialstäd, typ smittsanering.
Vårt jobb är likavärdigt med om du behöver handledning hela tiden.
Och deras smittskyddspolicy ska vi inte prata om. Det skulle bli ett helt långt inlägg,
om man skulle börja skriva om hur de har agerat.
Som Samhallanställd ska du vara stolt, lojal, tyst, duktig, nöjd med lika lön oavsett arbetsuppgifter.
Du har ju trots allt ett jobb och att du får lön (!!) för det är ju nästan en bonus.

Lördag; Blev väckt av ett gladiatorspel före 06.00 i sängen.
Skjutsade Elza till stan då hon skulle åka till Mirja i Kramfors.
Handlade lite och åkte hem.
Gjorde mat, kyckling och grönsaker i långpanna.
Drack nån öl, men då både Ronny och jag var så trötta, blev det mer "festen som kom av sig."

Söndag; Trött. Skulle hämta Elza 13.30 på busstationen.
Men innan vi hann åka ringde polisen om att det var 6 arrester som behövde städas.
Så det blev att dra på sig jobbkläderna och iväg.
Undrar hur jag klarade av det? Jag ligger ju i en lönegrupp där jag kan behöva handledning under arbetet?
Gapskratt. Chefen skulle inte kunna ge mig ett enda råd om hur jag ska agera.
Dessutom går han inte att nå när man ska jobba, så att om nåt händer förväntas det att jag ska reda ut det själv.... Men vänta.....det där med handledning?
Får ni ihop den ekvationen?
Egentligen skulle jag behöva ett nervsammanbrott...men jag har inte råd.....

"Praktik är när allting fungerar, men ingen vet varför.
Teori är när alla vet varför, men ingenting fungerar.
Inom Samhall är både praktik och teori förenade -
ingenting fungerar och ingen vet varför."

Ja, nu är det måndag igen.....
Och det är en märklig sak.
Måndag jobb - dödligt trött kl. 04.50
Måndag ledig - oförskämt pigg kl. 04.50

Jag är alltså ledig idag och ska ta itu med det jag tänkte göra igår, som fick utgå pga jobb.

Förmodligen kommer jag få skit från jobbet för detta inlägg. Men vad jag vet, så har
Samhall inte riktigt lyckats avskaffa yttrandefriheten...även om dom jobbar på det.

Och så avslutar jag med några foton från helgen, som trots allt varit ganska fin.


Min hårfärg nu.






Annika
PUBLICERAT: 2012-04-02, 16:25:55 | URL: http://badtant.bloggo.nu

Annalena det är din blogg och du får skriva vad du vill. Bloggen är lite som vår egen speakers corner. Jätte fina bilder. Kram på dig och hoppas att du fick en skön ledig dag.







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P