2011-09-04
 13:01:39

Söndagsaktivitet

Har egentligen inte tid att sitta här nu......men jag intalar mig att jag behöver lite "egentid". Så jag uppdaterar lite nu, innan jag drar igång med alla projekt.

    

Så här såg det ut i växthuset, men nu är alla gurkor inne och ska snart hamna inlagda i burkar. Har även tagit in de tomater som var mogna. Men det kommer att bli en hel del till.
Man anar nu att hösten är på gång.

  

Paprika får vara ett tag till och chilin. Fast det är inte så mycket chili kvar eftersom vi äter eftersom.

 

Följetången kryddgården har vi ju också.....men vi får väl se vad tiden räcker till.

Ute och inne också för den delen, kommer hösten med stormsteg. Det känns lika vemodigt varje gång, precis som en del av livsandan dör....eller somnar kanske, för det brukar ju återvända till våren.



Förmodligen sista skörden för i år. Här våra lila bönor.



Kärleksört



Tistel redo för hösten.



Gullris, förgyller verkligen inledningen på hösten.



Några svampar på gräsmattan.



Fuchsian har inte givit upp riktigt ännu, men en frostnatt så.



Fjärilslavendel.



Fänkål



Kvanne ("Lapprabarber")


6-månaders jubileum








« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P