2011-09-18
 10:37:02

Ibland undrar man.....

.....varför man vaknade över huvud taget..... fast det var ju gladiatorspel i sängen redan klockan 06.30......ja vi är Dobermannägare.



Men det brukar ju kännas bättre efter kaffe......
så inte idag.



Detta hade lika gärna kunnat vara ett foto av mig.....ni vet såna dar va?

Hur som helst så ska jag ta en mugg kaffe och sparka igång. Ska bädda rent i sängen, tvätta, vika tvätt, fortsätta med kryddor, lägga in rödbetor, ta in blommor samt om jag hinner fortsätta nysta upp garnet till sjalarna. Sedan måste jag väl se över strumpgarnsbeståndet, då jag fått flera beställningar igen.

Lägger ut foto på vad familjen serverades för mat igår (själv åt jag bara ris, fortfarande så ont i magen).

Koreanskt



Bulgogi



Marinerade vitlöksklyftor med chili, inlagd gurka med cayennepeppar och lök samt tomater i en soyadressing.

Tror att dom blev nöjda och starkt var det. Elza efterfrågade en brandsläckare när hon åt gurkan, och endå hade jag bara tagit halva mängden cayenne som skulle vara i receptet.

Måste bara avsluta med en bild som jag verkligen älskar.



Visst är det en underbar bild?

Hoppas kunna återkomma under kvällen med ett foto med alla kryddorna på plats......det är liksom förhoppningen att det ska bli så.

Simma lugnt allihopa!






« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P