2011-10-31
 09:45:53

Måndagslyx

Tänk vad det kan vara skönt med en extra semesterdag, bara så där.

Jag har varit jätte dålig att uppdatera bloggen, men det kändes som jag satt fast i samma hjulspår. Allt var så negativt. Ville inte bara skriva om bråk, trötthet och ohälsa, så jag tog ett uppehåll.




Summerar helgen nu istället.

Fredag;
Ganska tidig kväll. Som vanligt trött efter en arbetsvecka. Som tur vad fick jag hjälp av Anki på eftermiddagen. Vi hade 7 arrester att städa och 4 att bädda.
Middagen bestod av fläskfilé med pepparsås och klyftpotatis.




Lördag;

Ronny, Elza och Joel åkte till Näsåker för att hämta ut ett paket.
Jag hade orgie i tvättstugan. Men allt blev tvättat, vilket är lite ovanligt.....kanske berodde det på att jag tvättade 2 omgångar på onsdagen också. ;)



Hittade massa fina stickmönster på http://www.jarbo.se/. Nu kan jag äntligen sticka den där ponchon åt Elza.
Är inne i en riktig stickperiod nu.



Till middag blev det rostbiff, Yorkshirepudding, rösti och champinjonsås. Till efterrätt randig pudding (choklad, jordgubb och vanilj).
Några öl och någon grogg slank det ner också. Vi hade jätte trevligt.



Söndag;
Lite segt på morgonen, men kom igen efter några muggar kaffe. ;)
Bakade maränger, som senare ska bli spökmaränger och cupcakes, både choklad och citron. Dom ska senare få frosting, med Halloweentema.
Till middag blev det TexMexkyckling, sås, ris och sallad med hemodlad paprika, fetaost och oliver.
Ganska tidig kväll för mig.

Och nu är det måndag då och semester. Klev upp samtidigt med Ronny och drack kaffe med honom. Gjorde 2 smörgåsar med sallad, majonäs, kycklingfilé och piccalilly som han fick med sig.
Diskade gårdagens disk, måste ju vara undan när vi ska gå på med frostingen och chokladen till spökmarängerna. Foto kommer senare.
Vek all tvätt som var ner i tvättstugan....och tro det eller ej men jag satte igång tvättmaskinen igen.
Så även om det känns som helgen bara swischat förbi så har jag nog hunnit lite....

Avslutar med en liten fotokavalkad från helgen.








Carina
PUBLICERAT: 2011-10-31, 10:26:38 | URL: http://elladora.blogg.se/

Jösses, inte konstigt att du är trött så som du håller på :-P Men jäääätteduktig är du verkligen!



Åhh vilka fina bilder på hösten uppe i Moforsen ~ synd man aldrig får se hösten hos er, det brukar ju bara bli vinter eller sommartid vi hälsar på er...



Btw, kommer ni ner till jul?? skulle faktiskt behöva veta då jag är en obotlig kontrollfreak! :bigeyes:



Kram på dig gumman, å njut av din lediga dag :love:




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-10-31, 12:13:26 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Ingen slö och slapp helg hos dig, inte! :-O Du är ju värsta energiknippet och hinner med massor. Får ju nästan dåligt samvete när jag bara masar om kring, men värken i kroppen sätter upp väldigt tydliga gränser nu och ska jag göra något så gör jag det som en sengångare. :-s



Härliga höstbilder och vilken fin pumpa ni har på trappen. Ha en bra ledig Måndag och jag hoppas du får lite tid åt att vila också?



Stor spökis kram till dig!







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P