2011-10-01
 12:17:23

Lördagmorgon infaller kl. 05.30...


God morgon allihopa!

Tänk att idag är det 1 oktober och 84 dagar kvar till julafton.
Solen skiner ute, men trots detta har temperaturen bara kommit upp till +9,8°. Fast med tanke på att det bara var +2° i natt så.

Ska väl försöka summera veckan som gått då.

Vi börjar med förra helgen då. Ove (svärfar) kom ju som sagt var upp för att hjälpa till och skruva med bilen.
Jag skötte marktjänsten samt plockade in alla blommor som skulle räddas och tömte växthuset.



Så nu är det gjort. ;)

Senare på kvällen blev det surströmming.



Vilka 2 burkar skulle vi öppna?

                                                 
                                                       ♥♥♥♥♥                                ♥♥♥

Dessa blev det och här är vårat betyg.



Ove och Ronny kollar travet och väntar på surströmming.

Två sjalar har jag slutfört nu också, men dom finns i kategorin "hantverk".

Annars har väl veckan rullat på med mycket jobb och mycket trötthet.

Lite besvikelse på bilbesiktningen, efter allt jobb med den som blev det ändå nedslag på en styrled och ombesiktning. Detta var igår (fredag). Vi avslutade kvällen med Fondue och TV-tittande. Tror att vi var ganska nöjda alla 3 (Ronny, Elza och jag) med veckan som gått. Det var liksom inte så mycket energi till några storverk.

Jo, vi gjorde en sak till igår. Vi rastade hundarna på lunchen, och detta är resultatet.



Och detta är inte allt, eftersom vi lämnade 2 ordentliga påsar på polisstationen också.



Stentokiga jag har hittat 2 fina stenar som jag bara måste ta med mig hem. Visst är dom fina?



Min gula orkidée gör mig glad och blommar igen. Trevligt så här på höstkanten.

För det är verkligen höst nu......



Och Ghosty är snabbare än kameran.... ;)



Ghostys rumpa.

Nu ska jag bädda rent, diska och sätta igång tvättmaskin, planera maten idag.....Multitasking ;)

Ronny lär nog ha att göra ett tag till. :)




Ha en bra dag allihopa!




sivan
PUBLICERAT: 2011-10-01, 15:37:17

Vet du ,ibland blir jag så avundsjuk på er, ni tar verkligen vara på alla tillfällen. Samtidigt tänker jag på att när man jobbade så var det en annan fart på oss. Nu skulle man inte orka med det tempot. Tråkigt att bilen inte gick igenom besiktningen. Var rädda om er. Kraaam.




Carina
PUBLICERAT: 2011-10-02, 09:37:25 | URL: http://elladora.blogg.se/

Mycket ni hunnit att göra :love:



Hur gick det med däcken, vart dom bra eller :question:



Kram ♥




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-10-02, 22:18:42 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Har hänt en hel del hos dig under veckan som gått och en massa härliga bilder bjuder du på. :thumbup:



Av någon konstig anledning har jag missat flera inlägg här hos dig, fattar inte hur det gått till.:question: Ja, ja... Bättre sent än aldrig.



Önskar dig en bra start på både ny månad och ny vecka. Kramisar!







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P