2011-11-12
 00:09:22

Var tog tiden vägen?




Mycket av mina roliga bilder i bloggen lånar jag av http://aprilsus.blogspot.com/
(Och jag har fått lov ;) ). En helt underbar blogg om livets mot- och medgångar.


Hade ju tänkt uppdatera bloggen när jag kom hem......Ronny skjutsade hem mig och hämtade upp Elza som skulle med bussen till Kramfors. Han hann kasta i sig lite mat innan han åkte iväg för att jobba.

Jag hade all tid i världen att göra det jag skulle och blogga tyckte jag.

Jag vek tvätt, sorterade tvätt, tvättade, hängde tvätt, tvättade mer, hängde och tvättade mer....

Bäddade rent i sängen, letade mig halvt fördärvad efter en blinkande tomteluva som inte fanns att uppbringa (bara en trasig pomla i foten), bar ner tomma blomkrukor i källaren, letade i frysen efter nåt att koka till hundarna, lagade mat till Ronnys matdosa imorgon, bredde smörgåsar till imorgon samt 2 som han skulle få när han kom hem och kokade te.
Helt plötsligt var klockan 22.20 och Ronny var hemma igen.....vart tog tiden vägen?
Och så kom jag på att jag glömt att äta själv....shit happens. Jag överlever nog till imorgon.....tror jag.

Jag har tagit lite nya foton, både igår och idag. Lägger väl ut dom nu, innan jag lägger mig själv eller datorn lägger av.....vilket som nu inträffar först.


Så här dimmigt var det igår.

Man ser inte över älven.


Älven alldeles nedanför tallarna.





Och fullmåne var det.

Så här såg det ut idag.




Här ser man älven nedanför tallarna.



Hallstaberget/backen.



Anledningen till att det blir så många foton härifrån, är ju den att jag promenerar här på luncherna....nedanför Polisstationen (mitt andra hem). Och det är för mörkt att fotografera när jag kommer hem.

Nu är det minusgrader dygnet runt här.



På väg hem.

Åh vad jag vill ha en riktigt kamera, så jag kan ta dom foton jag vill....


Nu blir det till att krypa ner i renbäddade lopplådan.
Imorgon börjar operation storstädning.


Så jag säger bara



Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2011-11-12, 00:36:47 | URL: http://www.ateljecinnamon.se

Du tar ändå fina och bra bilder med din kamera, men jag förstår precis vad du menar, jag skulle vilja ha en systemkamera :-)




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-11-12, 03:35:40 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Gullig du är! :-P Jag googlar ju bara fram bilderna var efter jag vill ha något passande till min text och ibland lägger jag ihop dem eller lägger på text.



Det sägs ju att tiden går fort när man har kul, så tydligen har du kul när du städar och tvättar!? Fniss fniss Fast lite menatl avkoppling tycker jag att det kan vara ibland, när tankarna får sväva fritt ikapp med damm virvlarna.



Ser att dimman vi hade här nere i södra Svergie i början av veckan tog sig upp till er. Det går ju att ta rätt bra bilder med vanliga digitalkameror och även med vissa mobiler. Julia fick en riktigt bra systemkamera av sin pappa förra julen, men rätt så ofta lånar hon min vanliga lilla, för att det är tungt att släpa på hennes. Dessutom går det inte att zooma så bra. För att kunna göra det behövs ett bra objektiv och de kostar ju lika mycket som kameran. Helt galet! jag huttrar när jag ser dina frostiga foton! Vi har haft frost några nätter för ett antal veckor sedan, men jag är ju aldrig ute så tidigt, så jag har klarat mig. Har ingen längtan alls efter snö och kyla. :-s



Kom ihåg att äta och vila lite mellan städpassen. Att blogga är en bra anledning till att ta en paus, glöm inte det. :-d



Var rädd om dig, vännen! Jätte kramis!




Carina
PUBLICERAT: 2011-11-12, 06:32:22 | URL: http://elladora.blogg.se/

Vilka jättehärliga bilder :love: Det ser ut som ni har det kallt och skönt uppe hos er :thumbup:



Men herregud människa, vad du tvättar och viker... hur många är ni i familjen egentligen :question: ;)



Puss & Kram







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P