2011-11-24
 08:46:39

En vecka....

Ja, då har det gått en vecka sedan operationen.
Har väl fortfarande ont, men en annan typ av värk nu. Känns att det sitter något i foten.... det stramar på något konstigt sätt mitt i foten. Och det gör ont att stå stilla.

Annars funkar det bättre nu när jag har värktabletter (som jag kan äta) att ta till vid behov.
Men visst känns det. Och jag ska inte ta stygnen förrän om ytterligare 2 veckor......

Har slutfört projektet med Harriets halsduk också, så nu kan jag ägna mig åt mina egna projekt igen. Har börjat på ett par sockar igen....men det är så mycket jag vill sticka nu.


Ska försöka klura ut hur dessa är gjorda.

Mammas moster Klara gjorde alltid sådana till oss i julklapp, och jag älskar dem.
Nu är Klara död sedan länge, och dessa vantar sjunger på sista refrängen....
så jag tänkte försöka mig på ett par.

Annars då?

Ishalka ute, så jag vågar mig inte ut med min "Pradasko" :-(


Det mesta av snön har försvunnit också, så nu är det så där grått och trist igen.



Har fått en gammal träsko av min mor. Undra om man inte skulle kunna piffa till den så här inför julen? Jag har ju plockat 2 kassar med mossa, både vit och grö, lingon- och blåbärsris samt mattlummer (klippris). Det borde ju kunna bli något.


Årets sista chili har börjat mogna också.


Kan också konstatera att vinflaskorna måste dammas av. Vi kör nykterhetsperiod här hemma...av förståeliga skäl....Ronny jobbar på helgerna och jag hasar omkring (ostadig på benen ändå). ;-)


Visst kan man ha ljus i en potta?

Så här mycket garn har jag släpat upp ur källaren. (Min skamvrå/stickhörna). Hade tänkt hinna med en hel del av det. Ganska lämplig sysselsättning när man inte kan göra så mycket.


Detta är senaste projektet. Ganska tunnt garn, men likväl 70% ull. Så dom blir säkert varma.

Om man skulle dricka lite kaffe till och kanske ta sig en smörgås.




Kung Evve
PUBLICERAT: 2011-11-24, 10:46:12 | URL: http://kungevve.se

Hur många vovvar har du? :)




sivan
PUBLICERAT: 2011-11-24, 20:00:45

Älskade anna-Lena vad du håller på o jobbar. Är det så bra att du står så mycket på din fot?

Men jag vet att du har svårt att sitta still. Ha en skön helg o var rädd om dej. Kraaam.




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-11-25, 00:26:23 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Oj, vännen, vad många inlägg du skrivit som jag missat. :blush: Skäms som en hund! Men jag har varit lite frånvarande sista tiden. Har tankarna på annat håll, men på ett positivt håll. :-d

Har bestämt mig att inte skriva något om saken, för en det är klart, men gisses så svårt det är att är att låta bli.



Nu måste jag i säng. Ska upp tidigt och åka till Ullared och trängas med folk en lönings fredag. Kanske inte det smartaste? :question:



Natti natti & kramis! <3







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P