2011-11-19
 19:52:44

Äntligen dator igen....

....men då har man och andra sidan så ont att man inte kan sitta någon lång stund.....

Operationen gick bra, men en skruv i foten känns....

Foten är lika tjock och klumpig som den ser ut....och dessutom så jävla öm.

Natten som gick, men även dagen idag har varit hemsk. Förmodligen för jag stog och gick så mycket igår. Det var ju Elzas födelsedag, så det skulle bakas tårta och så ville hon ha Yakiniku ( 焼き肉) till mat.
Tårtan fick inte vara vad som helst, utan en fransk chokladtårta.

....och som den ömme moder jag är så fick hon det. (Det som är mest ömt nu är nog min fot :( )

Har bara Alvedon till värktabletter, då Tradolan inte fungerar. Provade igen, men jag kräks bara av den....
Det står på asken att den är starkt beroendeframkallande....tycker folk om att kräkas?

Annars har vi fått vår första snö nu....


På eftermiddagen kom Elzas kompis Emilie, hennes syster Heléne med lilla Alexis och så hennes syster Teres med Jamie. Joel var redan på plats.

Nu blir det mycket sticka av, då jag måste sitta med foten i högläge titt som tätt. (Se kategori Hantverk)

Och nu har jag suttit färdigt vid datorn, foten sprängvärker.



Ska fortsätta att sticka och titta på TV.




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-11-19, 23:28:44 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Vilka härliga bilder! Nu när jag ser eran snö, så inser jag att det nog trots allt är bättre än mörker och gråväder. Men helst då inte så mycket mer än vad ni har, räcker att det blir vitt. Hoppas snön får ligga kvar, för dina hundar ser ju ut att ha riktigt skoj. Troligen finns det nog en hel del barn där uppe i norr som också är glada nu? :-d



Närbilden på din svarta vovve var kanon fin och chokladtårtan såg mycket smarrigare ut än våra bakverk. :thumbup:



Vila lilla fossingen och må så väl det går med en fot i paket.



Kramis!




Carina
PUBLICERAT: 2011-11-20, 09:27:56 | URL: http://elladora.blogg.se/

åhhh har ni fått snö!! Jag vill också ha snö för här nere är det rena skitvädret - dimmigt, 10 grader och booooring ... :thumbdown:



Vilken fin tårta du gjort åt din Elza, men börjar hon inte bli tillräckligt gammal för att faktiskt göra sina egna små saker till sitt "kalas"? ;)



Puss på dig supermorsan!




Cina
PUBLICERAT: 2011-11-20, 10:31:02 | URL: http://creadiem.bloggagratis.se

Såna läckra bilder!!! ja inte foten ;-) men tårtan- var är det för tårtrecept? Ang din fot- hör med din ort-mott- din läkare kan säkert ordinera nåt annat än tradolna- den ger ofta kräkningar - men ring dem- du ska inte bara klara dig på alvedon. Och ni har fått snö- oj så mkt julkänslor man får här nere i småland där det bara duggar och är grått. Krya på dig!!!







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P