2011-02-13
 10:01:22

Förkylning och snö......

Har bestämt mig för att hålla bloggen lite mer uppdaterad nu. Och det är det på sin plats att tacka min underbara go'a svägerska, som hjälpt mig att få till en sådan fin header till bloggen. Tack Carina.

Jag och Ronny är jätte förkylda. Tack Elsa för att du delar med dig till mamma och pappa. Skämt och sido. Det verkar som var och varannan är endera magsjuka eller förkylda nu, så det är väl bara att gilla läget. Magsjukan har jag (hoppas i alla fall) klarat av.

Vintern håller oss i ett järngrepp, ingen vår i sikte här inte. Detta är en vy från bron när man kikar ut.



"Var man ser, singlar flingorna ner, ingen trast, ingen bofink som sitter och kvittrar sitter och kvittrar sitt kvitter"



"Överallt är det stilla och kallt, ingen ros, inga smultron i gräset där ute på näset"

Den poetiska bild texten har jag inte kommit på själv, utan är från en vemodig visa vi sjöng i småskolan.....som jag trots att det var en del år sedan kommer ihåg.

Idag ska jag koka ärtsoppa, på 2 kg närmare bestämt. Lika bra att göra en ordentlig stöpa och frysa in. Dock är det inte ärtsoppa på matsedeln idag, utan fläskfilé, pepparsås och potatisskruvar.

Måste bara lägga ut en bild från förra helgen.



Det är underbart med egen sparris. Och det bästa av allt vi har jätte mycket, så man kan riktigt tokfrossa.

Lite nytt....kanske



Sängkläderna vi fick av Elsa i julklapp, så ljuvliga. Bland kuddarna ser man även spår av Ghostys gnagande..... så under det nya borde det väl kanske finnas nya tapeter till vårt sovrum......men det kommer, senare.



Mina nya skor, som jag ganska snabbt insåg att dom satt bättre på Elsa.....



Min nya handväska, som jag tror att jag kommer att trivas med. Tänkte ta steget nu och lämna ryggsäcken....... min ständige följeslagare dom sista 25 åren........"Men jag är redo nu. Redo att gå vidare i livet....."



Ghosty



Lellen



Detta var vad jag möttes av när jag skulle fota min handväska......



Goose



Syrenbusken



Ett insnöat Moforsen



En typisk lördagkväll



Dito. Och ser man inte ett dobermannben sticka fram även på detta foto... *fniss*

Nu ska jag förflytta mig till soffan och dricka lite kaffe, kanske glo på TV ett tag, innan storköket öppnar för dagen.


                                                           Ha det gott alla!


                                                           




Carina
PUBLICERAT: 2011-02-13, 11:21:06 | URL: http://elladora.blogg.se/

Det var så lite så gumman, alltid roligt att kunna hjälpa till :)



Det är ett vackert vinterland ni har, men nu börjar jag tröttna på snö - antar jag inte är ensam ;)



Må väl denna goa söndag :love:




Elza
PUBLICERAT: 2011-02-16, 20:41:00 | URL: http://earthshakerrock.blogg.se/

Mycket fina bilder morsan!

Önskar att jag hade din ork att ha med mycket bilder.. heheh.

Du behövde egentligen inte ge skorna till mig, men jag tackar ödmjukast! :blush:







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P