2011-12-04
 08:54:15

Ta inte livet för givet. (2:a Advent)

Blev ingen uppdatering av bloggen igår, då jag fick ett mycket sorgligt dödsbesked.
Alldeles för tidigt.
Vi hade väl inte så mycket kontakt nu, men vi har haft väldigt intensiva år.
Var arbetskamrater, gjorde vår kriminalvårdskurs i Norrköping tillsammans. Hon var mitt stöd efter skilsmässan, hjälpte mig att flytta. Vi hade mycket galna resor och många långa turer till utställningar, då vi bägge hade ett brinnande hundintresse. Ska aldrig glömma Karlstadsresan......
Vi plockade bär tillsammans, syltade, saftade och hade galna gelékok.
Otaliga är det nätter vi fnissade oss igenom och löste världsproblem.
Vi hade middagsbjudningar tillsammans, åkte båt och vattenskidor tillsammans, spelade badminton och innebandy tillsammans.
Sedan kom tiden då vi gick åt varsitt håll. Vi lämnade Härnösand bägge två.
Familj och barn kom emellan. Träffades ibland i lilla Sollefteå. Hade viss telefonkontakt, även om det var sporadiskt.
För ett tag sedan fick jag reda på att hon var sjuk. Och eftersom jag förlorade hennes telefonnummer när jag bytte mobil tänkte jag att jag måste ju spåra upp henne......skulle bara klara av min egen operation först.....och alla andra bortförklaringar.
Igår skulle jag höra av mig till henne tänkte jag....
men möttes av det tragiska beskedet att hon lämnde oss i onsdags.


"Kom till mig med dina blommor mens jag lever…
… låt mig få njuta av dess doft.
Vänta inte tills jag är död och borta
med att då som först strö blommor i mitt hår.”




Ta hand om varandra!


Och så tänder vi det 2:a ljuset



Carsie
PUBLICERAT: 2011-12-04, 09:10:54 | URL: http://elladora.blogg.se/

Beklagar verkligen!



Varför är det alltid så att man tänker "jag skall bara.." och sen blir det inte av att man hör av sig.. vi människor är lite konstiga när det gäller sånt..



Jag har inte dina inloggsuppgifter så jag kan inte göra färdigt din design.. så skicka dom till mig är du gullig.



Kram på dig ♥




re
PUBLICERAT: 2011-12-04, 09:25:17

kram på dej vännen <3




Carsie
PUBLICERAT: 2011-12-04, 09:36:16 | URL: http://elladora.blogg.se/

Nu har du fått snö och lite av det gröna har blivit grått.. skall fixa det andra snart.



Kram på dig ♥




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-12-04, 13:31:43 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Känner med dig, vännen. Gick igenom en liknande förlust för 2 år sedan. Det spelar ingen roll att åren har gått och man har kommit ifrån varandra, när man plötsligt inser att det är för alltid. Men du har ju en massa ljusa fina minnen av din vän och med dem lever hon vidar hos dig. Det kan ingen ta ifrån dig. <3



Kramis!




sivan
PUBLICERAT: 2011-12-04, 14:23:27

Kram AnnaLena.




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2011-12-04, 14:53:13 | URL: http://www.ateljecinnamon.se

Stor stor stor stor kram min vän.




Gunilla
PUBLICERAT: 2011-12-05, 09:03:30

Hej. Jag beklagar sorgen, det är alltid svårt när man mister sina nära. Här är det inte heller speciellt muntert nu. Tord (som var tillsammans med Kicki) dog i lördags. han hade canser. Men det kom väldigt oväntat ändå för han har varit pigg hela sommaren men nu fick han en allergisk reaktion på cellgifterna så lungblåsorna gick sönder. han låg och fick 15 liter syrgas i minuten och ändå kämpade han för att andas. I lördags morse somnade han in, 52 år. Detta har tagit hårt på Kicki men vi försöker stötta henne så mycket vi kan. ha det så bra. Kram Gunilla.




Rebecka
PUBLICERAT: 2011-12-05, 09:47:45

Stora kramar vännen, tungt men det blir ju bättre och det e ju så man måste tänka <3 <3 <3







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P