2011-12-09
 15:42:04

Snöstorm.....

Ja fortsätter det i den här takten kommer jag att vara alldeles insnöad (på mer än ett sätt) innan kvällen. Vet att jag önskade mig en vit jul, men......


Än så länge har vi ström också, så det går inte någon större nöd på mig.
Stackars Ronny däremot ska halka hem i detta väglag.

Så måste jag bara berätta....."Plötsligt händer det".....
Men det satt långt in. Det var den 8:e.

Turen hängde dock inte kvar till dagens lottskrap.
Men man får vara glad för det lilla.
"Alltid något sa han som såg Åmål"

Elza och Joel är framme i Stockholm för konsert med Deep Purple ikväll.
Ronny är på jobbet.
Hundarna sover.
Och jag sitter här.
Har haft trevligt sällskap och fikastund med Harriet idag.
Kul när nån kommer och hälsar på bara så där.


Testade FotoScape idag (har ju inget PhotoShop i denna dator). Funkade riktigt bra tycker jag. Ska utforska det mer senare.
Som ni ser har storleken på "den svarta hunden" förändrats på ett år.


Nu är det helg i alla fall!



Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2011-12-09, 18:33:19 | URL: http://www.ateljecinnamon.se

Wow äntligen vinst, men jag ser att det fattas en massa nollor där.

Ja urrk för kräksnön, hoppas Ronny kom hem ordentligt




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-12-10, 00:18:59 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Grattis till vinsten! Du har ju många kvar att skrapa, så det kanske kommer flera? :thumbup:



Här har det också blåst och snöat, men plusgraderna gör att det inte ligger kvar och jag är inte ledsen för det. Hur har du det med foten nu när den inte är lika välpackiterad?



PhotoScape är det jag använder mig mest utav, även fast jag har någon lättare modell av Photoshop i datorn. Har inte haft ork och lust att lära mig den eftersom jag kan och klarar mig (oftast) med photoscape. Ända gången jag använder mitt Photoshop är när jag inte vill ha en bakgrund eller vill plocka ut ett motiv ur en bild och när jag ändrar vissa storlekar på bilder. Ett tips! Sök på photoscape på youtube och du kan hitta en massa bra tips hur du använder dig av programmet. Ha så kul! :-)



Tack för dina kloka ord om livet och för att du finns där på andra sidan din skärm. Vilken tur vi hittade varandra bland alla tusentals bloggar som finns. Vill du nå mig mer personligt, så hör av dig via FB, vi kanske kan prata bort en stund på telefon någon gång, om du vill det?



Massor av kramisar till dig, vännen!







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P