2011-08-05
 21:22:03

Nämforsen, Urkult.....dag 2

Nyss hemkommen efter ännu en tur till Urkult. Lite mer folk idag, men fortfarande inte så mycket som det brukar, tror jag, är det väl bäst att tillägga......så man inte får läsa i tidningen till veckan att det var nytt publikrekord. 
Regnet hänger i luften och det är inte mer än +14°.



Idag ser våra "Hippie-rockare" ut så här.
Släppte av dem och tog sedan en tur ner till Nämforsen.



Lite vattenpåsläpp hade dom.



Känns lite fånigt att springa och fota bland dom andra turisterna, när man är på hemmaplan....men och andra sidan det vet ju inte dom. Jag kan ju vara från Skövde eller vad fan som helst.



Forsen är mäktig.



Lite hällristningar ska vi ju ha med också, för dom är unika och jag tycker jätte mycket om dem.



Det är väl bara här uppe det finns älgar med i hällristningarna också, har jag förstått.



Älskar dem.



Tänk vad mäktig den här forsen måste varit när älven rann fritt.



Blir lite mycket kort, men det är så sällan jag tar kort där, ungefär var 15:e år eller något sådant, så nu blir det några.



Det kanske inte är bästa tiden att flanera där mitt under Urkultsfestivalen.....för rätt vad det är så är det någon Urkulting som fått för sig att bada och måste ha hjälp av räddningstjänsten.....och det kanske man inte vill ha på bild...



Ser ut som det sitter en liten gubbe på stenen.....och det kanske det gör.



Massor av vatten.



Det finns en stenåldersby här också. Är faktiskt värt ett besök om man är i närheten.



Mera älgar



En mossig sten.....



Vattnet slog liksom upp bakvägen....



Och en sista hällristning.



Ronnys och mina fötter på Urkult.....



Lite mer folk i rörelse.



Det är trots allt en unik företeelse.......



......och dreads finns det massor av.....



Nästa år ska jag nog köpa festivalbiljett....... det är ju trots allt......ovanligt.....



Peace, love and understanding.

Nu blir det en kopp te i väntan på nästa OS.....eller jag menar nästa tur till Näsåker....

                                                                            Ha det gott!!





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P