2010-09-23
 13:56:39

Höstdagjämning.....nu är det verkligen höst



Ljusblå himmel eller inte? Detta var vad som mötte mig när jag gick ut. Kan väl inte annnat än säga att hösten varit väldigt fin, om man bortser från det myckna regnandet som pågått till och från dom sista veckorna. Har inte skördat kryddorna ännu, då det är alldeles för blött och det verkar inte vilja torka upp heller, så jag får nog ägna mig åt en ny strategi, skörda kryddor i regn.



Fast visst finns det blå himmel också. Tyvärr så mår jag ännu inte så bra att jag har varit ute och njutit av den. Det måste väl ge med sig snart. Jag var uppe och spydde i natt också och känner mig halvdizzy.



Och solen tittade fram ett tag, även om dt inte var så långvarigt.



Och träden har sedan länge intagit en gulaktig nyans.



Otroligt mycket äpplen i år, mycket mer än man kan ta reda på.



Och korallkornellen börjar få höstfärg.



Men solrosorna håller ut ett tag till.



Och grannens målla.



Detta var vad Ghosty och jag har sett under förmiddagens promenader ute idag.


Annars så var Evas dödsannons i tidningen idag. Det blir begravning nästa fredag, den 1/10 kl. 14.00. Precis den dagen jag börjar jobba igen om fingret har läkt. Har tagit ledigt för säkerhetsskull efter som jag tänkte gå på begravningen.
Ikväll är det föräldramöte på GB-skolan. Får väl se om jag orkar gå eller om jag blir hemma med dogsen. Inte så vidare käckt om man måste gå ut och kräkas under mötet. Och det beror ju på om Ronny orkar gå. Han är hemma från jobbet idag, inte pigg han heller. Elsa har också var sjuk, men gick i skolan idag, så det har varit någon typ av sjukläger här hemma.

Imorgon bär det av till Sundsvall för ögonlysning av Ghosty. Lär väl bli lite shopping också, om Elsa får som hon vill. Men det får väl morgondagen utvisa.



I skrivande stund leker Ghosty och Bono. Det hör inte till vanligheterna. Men så roligt det är att titta på dem. Önskar dock att han kunde säga ifrån lite mer åt henne.

Nu ska jag koka lite te. Känns som om det skulle var gott nu.


Carina
PUBLICERAT: 2010-09-23, 15:41:50 | URL: http://elladora.blogg.se/

Hahaha, Bono ser måttligt road ut :bigeyes:



Vilka fiiiina bilder du tagit gumman och jag har sagt det innan och säger det igen - GUD VAD STOR SPÖKET BLIVIT :bigeyes:



Härligt att höra du är på benen och precis som jag ger dig ut i det fina vädret, här är det strååålande sol och hela 20.7°C :love:



Jag önskar oxå att du vore närmare, är ibland lite jobbigt med det långa avståndet, tur vi syns till jul :love:



Krya på dig och ge Ronny en krya-på-dig kram från mig.



Puss & Kram




Emma
PUBLICERAT: 2010-09-23, 21:17:37 | URL: http://eko.blogg.se/

Jag får ta och fixa det någon dag då andan faller på. =) Har bara inte tänkt på det. Kram!




Pia
PUBLICERAT: 2010-09-24, 09:06:11 | URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Du får gå till örtelandet med en hårföööön och torka upp`et innan! ;-P



Härliga kort du tagit!



Älskar höstens och dess färger. me lööööv.... Men när regnet står i backen ärdet mindre roligt men man får tänka på de vackra höstdagarna med granna färger och massor med sol så går det an.. :thumbup:



Hoppas du får en toppen fredag!




Terese
PUBLICERAT: 2010-09-25, 18:43:08 | URL: http://tereseundin.blogg.se/

Hej! Hoppas ni kryar på er snart, inte kul att vara sjuk :/ Jag har funderat lite på vad Jamie önskar sig, och kommit fram till det här: roliga affischer/tavlor att sätta upp på sitt rum, kläder i strl 92, böcker, cd-skiva med barnsånger. Det är det jag kommit på så länge! Leksaker är väl alltid välkomna de med förstås, även fast jag tycker han fick rätt mycket när han fyllde år :P Kram kram







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P